Вие, кои го изучивте основното учење, ред е да се запознаете и со останатото, повисокото поучување.
Има пост нетелесен, има нематеријално воздржување кое се однесува на душата – тоа е воздржување од зло, заради кое е востановено воздржувањето од јадење и пиење.
Воздржувајте се од завист и од злоба, воздржувајте се од посакување на туѓото!
Избегнувајте ја нечесната печалба,
умртвувајте ја страста на среброљубието,
не ги украсувајте куќите со килими и мебели придобиени со насилство и грабеж.
Зашто, каква полза има да не јадеш месо, а да го јадеш брата си со злоба?
Каква придобивка има од тоа да не го јадеш своето, а да брзаш кон туѓото?
Какво е тоа благочестие: да пиеш вода, а да копнееш за крв?
И Јуда постел со единаесетте, но кога не го скротил среброљубието, не постигнал никаква полза од воздржувањето.
И ѓаволот не јаде, зашто е бестелесен дух, но поради злобата се струполил од височината.
Ѓаволите никој не може да ги обвини за прејадување или пијанство, зашто природата им е туѓа кон секое јадење и пиење, но тоа не им пречи ден и ноќ да го крстосуваат воздухот и земјата како слуги на злобата и војници на злото против нас.
Љубомудрието нека биде раководство за животот на христијанинот и душата нека ги избегнува пристапите на злото, зашто ако се воздржуваме од месо и вино, а грешиме со срце и волја, однапред сведочам и претскажувам, никаква полза нема да ни причинуваат водата, овошјето и посната храна штом немаме внатрешно расположение кое ќе одговара на надворешната устроеност.
Постот е поставен за чистота на душата.
Но, ако тој се осквернува од спротивен род, од разгневеност и дела, напразно ја испиваме водата што ја пиеме.
Каква полза од телесниот пост, ако умот е нечист?
Каква полза, ако кочијата е здрава и устроена, а кочијашот е болен?
Каква полза, ако коработ е солиден и устроен, но кормиларот е пијан?
Постот е основа на добродетели кои тежнеат кон спасение.