Потоа се искачи на гората и ги повика при Себе оние, кои Сам ги одбра, и тие дојдоа при Него.
Избра дванаесетмина да бидат со Него, и да ги праќа да проповедаат; и да имаат власт да лекуваат болести и да изгонуваат бесови: првиот Симон, кого го нарече Петар;
па Јаков Зеведеев и брат му Јован, на кои им даде име Воанергес, што значи: синови на громот; потоа Андреј, Филип, Вартоломеј, Матеј, Тома, Јаков Алфеев, Тадеј, Симон Кананит и Јуда Искариотски, кој и Го предаде (Марко 3: 13-19).
Гледате ли, деца, какви дарови Богочовекот Исус Христос им дал на своите Апостоли и пред завршувањето на севкупниот Очев домострој на нашето спасение, т.е. и пред симнувањето на Светиот Дух Господ на Апостолите?
Но, тоа се дарови кои се должат на вонредната благодат што Господ им ја дава на своите ученици;
исто каква што е и благодатта што Неговите ученици ја примаат на гората Тавор, за да можат да Го видат Христос, колку што можат, во Неговата начелна слава.
Секако, очигледно се тоа големи дарови; не само што го добиле дарот да проповедаат, туку истиот и да го потврдат со дела на ицелување болести и изгонување на досадни бесови.
Затоа што зборови без дела се празни и никого не можат да привлечат; посебно – не, оние што не ни знаат дека се под власт на демоните. Колку потребни дарови и денес…
Денешното евангелско четиво ми дава повод да ја разгледаме разликата меѓу редовната и вонредната благодат во Црквата, како и колку ние треба да бидеме внимателни во разликувањето и во односот кон двата вида благодат.
Зошто?
Затоа што, иако апостолите беа учесници во толку голема благодат, тие сите се откажаа од Христос, а еден од нив и Го предаде.
Ваков пад, од таква духовна висина, е скоро невозможно да му се случи на носителот на редовната благодат.
Тоа е главнат разлика и последица помеѓу двата вида на благодат.
Основно светоотечко начело е:
дај крв – прими Дух.
Сите христијански подвижници што ја примиле, т.е. усвоиле, т.е. поличносниле редовната Божја благодат, претходно многу пострадале – и во внатрешната борба за преобразување на своите страсти и во надворешната борба за љубов и кон непријателите, па се до целосната жртва за Црквата.
Што би рекле, многупати го доживеале и преживеале страдањето што им се заканувало на Апостолите во часовите на Христовото страдање и затоа ја добиле таквата благодат; исто како Апостолите потоа, откако се покајале и откако била проверена нивната верност.
Вистината е дека Црквата денес многу повеќе опстојува врз основа на вонредната благодат за нејзина надградба отколку што има носители на редовна благодат.
Но, сепак ги има.
Проблемот е да не си помислиме дека даровите со кои сме обдарени сме ги добиле по редовен пат – преку голем подвиг; оти тогаш падот ќе биде многу блиску.
А да не спомнувам дека има и демонски дарови.
Како препознаваме што е што?
Секој оној што не поминал низ восогласување на начинот на својот живот со степенот на духовниот развој или душевната состојба во која се наоѓа, како и со местото и задачата што ги има во Црквата и опшеството, нека знае дека не може да биде носител на редовната благодат.
А за демонските дарови на тие што прават неред во Црквата, немам кому да објаснам.
Најсигурно е, смирено да му благодариме на Бог за сѐ и секој да си ја гледа својата работа.