32. Како прилега да ја поделиме нашата љубов кон Бога, кон ближните и кон самите себеси?

Bo “Спасението на грешникот” читаме дека кон самите себеси треба да имаме судиско срце, кон ближните – мајчинско срце, а кон Бога – синовско срце.

Бога сме должни да Го љубиме со сето срце, co сета своја сила и доблест, постојано подготвени да го дадеме и животот за Hero, како што тоа го правеле светите маченици, преподобни и ерарси, кои се жртвувале за љубовта Христова и за Евангелието.

Нашиот ближен да го љубиме како самите себеси, односно како што се сакаме самите, како што за себе се грижиме, се храниме и си помагаме, исто така ни прилега да го љубиме и нашиот ближен,

да го милуваме, храниме, помагаме и да го упатуваме на патот на спасението.

Самите себеси, пак, ни прилега постојано да се осудуваме и да се укоруваме за нашите гревови, сметајќи се самите најгрешни од сите луѓе.

Ако така правиме, ако така Го љубиме Бога и ближниот, a самите себе се судиме co смирението, вистински ќе се спасиме и ќе бидеме примени во Царството небесно.

33. Колку видови на љубов постојат, според светите отци?

Свети Никодим Агиорит и другите отци љубовта ja поделуваат на пет видови: • Духовна љубов, односно љубовта кон Бога и кон ближните, Kojа e највозвишена и единствена душеспасоносна (Матеј 22, 23-40);

• Природна љубов, односно љубовта помеѓу младите,

љубовта на сопружниците, на родителите кон децата и децата кон родителите, кoja ниту е за спасение ниту е за осуда, бидејќи е од природата;

• Љубов од гордост и од празна слава, кога некој ги љуби оние кои го фалат и говорат добро за него;

• Љубов од интерес, кога некој го љуби ближниот, та макар и поради пари, поради дарови, поради почитување, или поради некоја друга човечка причина;

• Телесна љубов, односно од страст, кога некој ги љуби луѓето или жените поради уживање и телесни гревови или поради пијанство кое води во разврат.

Првата љубов е спасоносна.

Втората е природна, што значи ниту добра, ниту зла.

А последните три вида љубов донесуваат вечна осуда, ако христијанинот не ги напушти.

Пренесено од книгата “Голем е Бог” од Старец Клеопа

Претходна статијаДОБРИ ДЕЛА ЗАРАДИ СТРАВ ОД БОГА, ИЛИ…
Следна статијаСветиот свештеномаченик Еразмо Охридски