Како е можно некој да се чувствува духовно сиромашен, особено тогаш кога и самиот знае дека е изменет, дека напреднал, дека дошол до знаење и разбирања, какви што пред тоа немал?

Додека човек не ги придобие овие работи, тој не се смета сиромав духовно, туку има многу високо мислење за себеси.

A кога дојде до ова разбирање и до ваков успех, тогаш самата благодат го учи да биде смирен – духовно сиромашен, иако е тогаш праведник и Божји избраник.

Тој тогаш смета дека е никој и ништо; мисли дека неговата душа е грешна и уништена; мисли дека ништо не знае и дека нема ништо, иако многу знае и многу има.

Ваквата мисла станува како вродена и длабоко вкоренета во неговиот ум. He слушаш ли како праотецот Авраам, кој бил Божји избраник, се нарекувал земја и пепел (1. Мој. 18, 27)? И Давид, кој бил помазан за цар Го имал Бога пред себеси и велел:

“Јас сум црв, а не човек, потсмев за луѓето и презир во народот” (Псал. 21, 6).

Затоа, оние што сакаат да бидат нивни сонаследници, сожители во небесниот град и да се прослават заедно co нив, и тие треба да имаат такво смирение и да немаат високо мислење за себеси, туку треба да имаат скрушено и смирено срце.

Оној што ја примил благодатта, тој се смета поголем од сите грешници. Оваа мисла е всадена во него како да му е природна.

И колку повеќе и подлабоко навлегува во познавањето на Бога, толку повеќе мисли дека ништо не знае.

И колку повеќе учи, сѐ повеќе е уверен дека ништо не знае.

Оваа мисла ја потпомага и крепи Божјата благодат во душата како да е нешто природно.

Оние што се опитни пред Бога се сметаат за сосем мали и неопитни. Оваа мисла е всадена во нив како да им е природна.

За нив е сосема природно и неопходно да се сметаат сосема ништожни и незнатни.

Зар тие не знаат што им е дадено?

Зар не знаат дека немале ништо и дека добиле нешто што е необично за нивната природа?

Ви велам, тие не се свесни за тоа дека се опитни и дека напреднале духовно;

не знаат што немале и што добиле. Благодатта Божја, Koja им се дава на таквите луѓе, ги учи да мислат дека не напреднале, да не мислат високо за себеси, па затоа и сметале дека се ништожни.

Иако се скапоцени пред Бога, тие не мислат така за себеси; иако напреднале духовно, иако имаат совршено Богопознание, тие сметаат дека ништо не знаат; оние што се навистина богати пред Бога тие самите себеси се сметаат за сиромаси.

Пренесено од книгата “Добротољубие” Том II (Свети Макариј Велики)

Подготви М. Даниловска

Претходна статијаНе ги поучува другите тој што се наоѓа во пранги…!
Следна статијаMилостивиот како плодна маслина во домот Божји (Св. Нектариј Егински)