НЕДЕЛА ДВАЕСЕТ И СЕДМА
Евангелие за згрбавеното тело и згрбавените души
Лука 13, 10-17; Зач. 71
Господ Исус Христос ја посети земјата во сила и смирение, за да ги научи лугето на богољубие и човекољубие.
Луѓето се слаби самите пo себе; богољубието им дава сила.
Луѓето се горди самите пo себе; човекољубието ги исполнува co смирение.
Од богољубието доаѓа и човекољубие.
Од чувството на божествената сила доаѓа смирение.
Секое човекољубие без богољубие е лажно; и секоја друга сила освен божествената е горделива и немоќна.
Ho човекот избрал нешто трето, што не е ниту богољубие ниту човекољубие;
избрал самољубие – ѕид што го одделува од Бога и од луѓето, и потполно го осамува.
Љубејќи се само себеси, човекот не го љуби ниту Бога ниту ближниот.
Тој дури не го љуби човекот во самиот себе; тој го љуби само своето мислење за себе, својата самоизмама.
Кога тој би го љубел човекот во себе, истовремено би ја љубел и сликата Божја во себе и набргу би станал богољубив и човекољубив.
Бидејќи и во другите луѓе би ги барал човека и Бога, предметите на својата љубов.
Ho самољубието воопшто не е љубов, туку одрекување од Бога и презирање на луѓето, сеедно дали јавно или притаено.
Самољубието не е љубов, туку болест, и тоа тешка болест, која задолжително повлекува co себе и други болести.
Како сипаницата што предизвикува температура во целото тело, така и самољубието произведува оган на зависта и гневот во целата душа.
Самољубивиот човек е исполнет co завист спрема оние што се подобри од него, или побогати, или поучени, или
попочитувани меѓу луѓето. A co зависта заедно оди гнев, како пламен co оган; потаено лутење, кое понекогаш избива и избивајќи ја објавува сета грдост на болното срце на човекот, затруено co отровот на самољубието.
Денешното евангелие изнесува јасна слика на возвишеното Христово човекољубие, од една страна, и најлошото фарисејско самољубие co завист и гнев, од друга страна.
„Bo една од синагогите поучуваше Он во сабота. И ете, дојде една жена која беше опседната од дух на немоќта осумнаесет години; таа беше згрбавена и никако не можеше да се исправи”.
Саботниот ден за Евреите бил ден на заедничка молитва, како што за нас христијаните е неделниот ден. Иако Господ Исус Христос честопати одел во пустината сам и таму поминувал цели ноќи на молитва,
Тој не ги одбегнувал ниту заедничките молитви во синагогите co народот.
„И по обичајот Свој, влезе еден саботен ден во синагогата, па застана да чита” (Лука 4,16), вели евангелистот за Heгo.
Toj, значи, имал обичај да влегува во домот за молитва, и не ги одбегнувал сенародните молитви.
Иако тоа лично не му било потребно, Тој тоа го правеше поради смиреноста и за наша поука.
Денес од многумина можете да слушнете: јас се молам дома и не ми е потребно да одам во црква на молитва! Така вели неразумот и гордоста.
А примерот Христов јасно ни покажува дека треба да го правиме и едното и другото: и тајна молитва (Христос во пустината) и јавна во црквата co другите браќа (Христос во синагогата).
Господ не одеше во храмот само да се моли, туку и да поучува.
Многупати го толкуваше Светото Писмо, многу возвишени поуки им даде на луѓето, многу слатки зборови кажа, коишто не се запишани во евангелието. „..и се восхитуваа на Неговите благодатни зборови, што излегуваа од устата Негова” (Лука 4, 22).
Многу и премногу од тие животодавни зборови на благодат не дојде до нас, но сепак дојде толку колку што ни е доволно за вразумување и спасение.
Господ Исус Христос одеше во црква и за да им помогне на луѓето co своите моќни дела и така да го посведочи своето божество и своето спасителство. За такво моќно дело станува збор во денешното евангелие.