3атоа Господ го отфрлил барањето како на ѓаволите така и на грешниците.
Но никогаш Тој не одбил да направи чудо кога тоа било целисходно и потребно за спасение на луѓето.
И денешното евангелие опишува едно такво целисходно и потребно чудо:
намножување на лебовите во пустината, но не во пустина без луѓе или пак во пустина каде што е само ѓаволот, туку во пустина каде што имало преку десет илјади гладни луѓе (оти се вели дека имало пет илјади луѓе, освен жените и децата).
„И кога излезе Исус, виде многу свет, и се смили над нив и ги излекува нивните болни” (Мат. 14, 14).
Тоа било во времето кога од царот Ирод бил погубен свети Јован Крстител.
Откако слушна за ова Господ Исус, седна во кораб и отиде насамо во пусто место.
Некои co повеќе поединости, некои co помалку, но сите четири евангелисти овој настан го опишуваат.
Според Јован, Господ во коработ влегол кај Тиверијада и го поминал Галилејското Море, а според Лука, Тој излегол на северозападниот брег на морето и одел преку брдото во пустина кај градот што се вика Витсаида.
Многупати Господ одел насамо, и тоа во пусти места и во планини.
Тој тоа го правел од повеќе причини: прво, да направи кратка пауза во своето бурно и многу видно дејствување за да ја
сфатат луѓето сета онаа наука што Тој им ја откривал и сите оние чуда што Тој им ги покажал.
Второ, за да им даде пример на апостолите и нам дека е неопходно нужно повлекувањето во самотија,
„во својата скришна coба” (Мат. 6, 6), и таму co својата душа да се остане единствено во друштво co Бога.
Оти самотијата и молкот го очистува човекот, го скротува, го разведрува и го јакне. И трето, да ни покаже дека добриот и потребниот човек не може никаде да се скрие
– „He може да се сокрие град, што се наоѓа на врв планина.” (Мат. 5, 14) – за co тоа да го оправда и да го поттикне пустиножителството и монаштвото.
Илјада пати историјата на Црквата покажала дека никогаш ни еден голем пустиножител, молитвеник или чудотворец не можел да се скрие од народот.
Мнозина без причини се прашуваат:
што бара мокахот во пустината?
He e ли подобро да биде помеѓу народот, та да му користи на народот?
Но, како ќе засветли незапалената свеќа?
Монахот како незапалена свеќа ја носи својата душа во пустината, во самотија, co пост, молитва, co размислување и co труд да ја запали.
Ако успее да ја запали, неговата светлина ќе ја види сиот свет и светот ќе појде кон него и ќе го најде, макар да се криел во песочните пустини, во непроодните планини или во непристапните пештери.
He, монахот не е бесполезен, туку може да биде најполезен човек за народот од сите други луѓе.
Тоа го покажува и овој настан co Господ Исус. Залудно Тој бегал од народот во пустината. Многу народ врвел пo Hero.